Did a paintjob and all I got was this lousy t-shirt.


Ah sommeren 2008 hadde jeg tidenes sommerjobb! Jeg malte et parkeringshus i Oslo. Tidenes sommerjobb spørsmålstegnspørsmålstegnspørsmålstegn you say? Hells yes! Det høøres muligens ikke veldig glamorøst og fantastisk ut, men jeg tror det må ha vært de morsomte 3 ukene i mitt liv. Alle som kjenner meg vet at jeg kanskje ikke er verdens mest handy person (for å si det mildt), men jeg hadde to veldig gode venner å male med og dagene gikk for det meste med til sladring, alt for lange lunsjer, å høre på O-fag, og synge med på mp3s FÆLE sommersang, løse gutteproblemer og å ha fullstendig latterkrampe.. og litt maling da såklart.

Men førsteintrykket var kanskje ikke det aller beste kan man si. Det første vi fikk beskjed om da vi kom var å ikke snakke med noen, for det var så mange rare folk der. Da vi ble vist hvor vi kunne spise lunsj og sånn gikk vi forbi en mann som satt på sykkel inne i parkeringshuset. Da vi kom tilbake hadde det vært innbrudd i den nærmeste bilen og det lå glasskår overalt. Da sa guiden var adios og vi var overlatt til oss selv. Altså vi er ikke nødvendigvis de mest lettskremte jenter, men for å si det sånn så holdt vi oss i kjellerlokalet der man trengte nøkkel for å komme inn den dagen.

Bortsett fra det hadde vi det ekstremt morsomt hele tiden. Her er et par utvalgte gullkorn fra perioden (beklager ekstremt interhet):

«Ikke si narkis, da kommer de, narkis er tabu! Si Kakkerlakker i stedet »

«Altså, du kan ikke regne med at jeg skal huske det har jeg lest på høsten til våren da. Det er ikke sånn hjernen min fungerer…» «Ja da er det jo flott at du skal bli lege… *skeptisk blikk*»

Sjefen ved lunjsbordet: «Røyker dere jenter? nei det er bra, dere kan ikke lukte som et jævla askebeger når dere våkner opp ved siden av…. en eller annen….» *akward silence*

Johnny i telefonen til Karell: «Karell, du som er så fattig, du vil sikker ha gratis mat.» «… Jeg nei? nei jeg er så feit.»

Etter å ha vasket av seg malingen i white sprit: «Fyfaen, jeg lover, hvis det blir metanolkontroll nå så mister jeg lappen med EN gang»

«Det her er akkurat som å være på skolen, bare at vi gjør noe annet enn å jobbe…Som å tegne» «Eller male..?» «Eh…ja.»

«Eh dette er ikke parkeringshuset…» «ja du skal dit ja, men da er det bare å gå mot øst!» «ser det ut som jeg er et jævla kompass??»

«Ååh jeg fant min første sprøyte!»

Ååh det var tider det! Så hvis noen tilfeldigvis befinner seg på f.eks Wallmanns salonger og har parkert i parkeringshuset på andre siden, ta dere tid til å legge merke til det nydelige håndverket. Tenk på at før var alt det svarte grønt og stygt, og legg spesielt merke til BURET som vi brukte fem jævla dager på og hater lidenskapelig.

I dag er min halvtårsdag! STOR jente nå 😉 Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke får gaver på halvtårsdagen sin å? eller i det minste blomster! blomster burde man få! Ah vel jeg får vel gå å plukke meg mine egne blomster, er ganske sikker på at vi har noen frosne roser i hagen jeg kan klippe! Tuddeluu 🙂

PS. en t-skjorte var overhodet ikke alt vi fikk. Vi fikk tre t-skjorter (kanskje ikke så rart når vi fikk mer maling på oss selv enn på veggene), to malingsbukser (en i for liten str, en passe) en malingstights (en ALT for liten malingsbukse), boller, gratis grillmat, sykt mange koster, hansker og filler, whitesprit som helst ikke skulle komme i kontakt med huden som vi vasket oss i hver dag, en radio osv. Nielsen byggeri is the shit! 😀

6 kommentar to “Did a paintjob and all I got was this lousy t-shirt.”

  1. Margrete Says:

    Så fin header du har! 🙂

  2. Tove Says:

    Utrolig morsom blogg du har da, Camilla! 😀

    Sv: Takk for kommentar! 😉 Skal prøve så godt jeg kan å ta rotta på de gamlingene på spillbørsen som setter oddsen! Ikke så enkelt alene, men man kan da prøve! ;P haha!

  3. Ina Says:

    Jeg vet det ikke har noe med inlegget å gjøre, men du hadde utrolig fin layout på siden din:)

  4. Hege Kristiansen Says:

    Sv; Ja, som sagt synes det ikke godt på bildene. Men la meg si det slik, jeg hadde planer om å ikke si det til min mor (hun er ikke fan av sånt) men hun la merke til det.. Nå hadde ikke jeg veldig misfargede tenner da, hvis man har det finnes det sikkert bedre produkter enn dette. Helt smertefritt, ingen ising i mine tenner selvom det kan variere fra person til person. 399,- på Vita 😀

  5. Tove Says:

    Hahaha! Camilla, hvor var du da jeg var 4 år og hadde disse typer spørsmål i fleng! Moroklumpen! ;P xx

  6. Karoline Says:

    Herre land, så jo ut som en fantastisk jobb.. Så ut som dere koste dere masse!

Legg igjen en kommentar

