Livet er ikke for amatører

I dag har jeg vært i begravelse og det var overraskende trist. Ikke det at det faktum at en begravelse er trist kom som en stor overraskelse men jeg trodde ikke at jeg skulle reagere så veldig med tanke på at dette var noe vi hadde sett komme en stund. Følte på en måte at jeg allerede hadde made peace with it. Men jeg undervurderte tydligvis hva et rom fyllt med gråtende mennesker kan gjøre med en, så endte opp rimlig trist jeg å. Var i hvertfall en fin begravelse!

photo-71photo-5

Nå som jeg har kommet hjem har jeg en bursdag å panlegge. Min bestevenn har nemlig fylt 20 og er fast bestemt på at vi skal holde en overraskelsesbursdag for henne. Det faktum at det ikke er overraskende i det hele tatt bryr hun seg ikke så mye om. Så da sitter jeg her og stresser fordi vi plutselig fant ut at det skulle være på fredag, og jeg har no clue hvem jeg burde be. En ting er at det er vanskelig å vite hvem man skal be til sin egen bursdag, men til andres i tillegg? Det er jo selvfølgelig de selvfølgelige men hvor går liksom grensen for «de nærmeste»? ah vanskelig. Pluss at jeg må bli ferdig med gaven hennes som er en bok om vennskapet vårt med masse bilder og historier og gamle samtaler og sånne ting. Oog jeg hadde store planer om å bake kake. Hjelp. Stress ut.

7 kommentar to “Livet er ikke for amatører”

  1. Ida Says:

    Sv: Tihi, live love laugh smykke :D? Ikke hørt om (A) Hva er det :D?

  2. Ida Says:

    sv: aah, tror jeg har sett de 🙂 Nei, vet var nok ikke de. Men jeg syns bare det er en fin setning likevel 😀 det er det man bør bruke livet på: leve, le og være glad i andre 🙂

  3. Mira Says:

    Så snill du er som lager «overraskelses»bursdag 😀

  4. Jeanita Helen Says:

    Snill du er da;) Håper det går greit, selv om du ikke akkurat hadde den beste tiden på deg:P

  5. Helene Says:

    Inviter alle vennene hennes på facebook!;) Neida, hehe. Men snilt av deg å gjøre alt det for henne, det setter hun sikkert pris på!

  6. Monica Says:

    Er ikke lett å vite hvem man skal be. Skal man be den, så må man be den, og så må jo man egentlig be den… evig sirkel… 😛

  7. Karoline Says:

    Uff, begravelser er alltid trist..

Legg igjen en kommentar

