Rutiner

Som arbeidsledig(tenker jeg skal nevne at jeg er arbeidsledig i hvert eneste innlegg jeg lager, så med en god porsjon hell og flaks and all that jazz ender jeg nok med flere fantastiske tilbud etterhvert! Preferably min egen The Hills spin-off serie) hjemmeværende tenåring er det, som mange har fått erfare, lett å komme ut av sine normale rutiner. Plutselig finner man seg selv sovende til klokken tre på dagen, frokosten blir til middag og dagene generelt er fylt med meningsløs tv-titting, eller dataloking. Vel, jeg skal inrømme at jeg har funnet meg selv fristet til en lignende livvstil, men jeg har klart å holde meg unna. Dette har jeg gjort ved å lage mine egne rutiner. Man må nemlig gi seg selv regler og grenser!

Regel nr 1: Det er ikke lov å sove lenger enn til tolv.

Sover man lenger enn til tolv er man faktisk, per definisjon en slask. og en slubbert. Og jeg er neither. Det jeg i stedet gjør er å sette vekkeklokken på klokken ni. Nå må dere ikke trekke forhastede konklusjoner å se for dere at jeg faktisk står opp klokken ni. DET ville vært tåplig. Nei, nei, jeg setter den ene vekkerklokken til klokken ni, så snoozer jeg den en time, den andre vekke klokken setter jeg til klokken 10 også snoozer jeg den en time, og når klokken har blitt 11 og jeg ikke lenger har noen vekkeklokker til å vekke meg hvert 9 minutt (hva slags vekkeklokke har snooztiden sin på ni minutter?! og jeg får ikke for the life of me endret det) sover jeg i nøyaktig tre kvarter(hver gang, innebygd timer!). Da er klokken kvart på tolv og jeg står opp et kvarter før slubbertgrensen. Genialt if I do say so myself.

Når jeg tenker meg om er det den eneste rutinen jeg faktisk har da. Whæps. Og dette som skulle være sånt fiffig innlegg om rutiner og greier. JO jeg har en til, ikke legge meg etter klokken 3. Av samme grunn som regel 1. Og pluss at hvis jeg legger meg etter 3 blir regel 1 vanskeligere å følge. Hvilket vil si jeg har tre timer til på meg i dag. What to do, what do to… Vel jeg har 3 timer på å finne ut av det, lucky meg! Enjoy deres siste 3 timer av dagen, regner med at resten av befolkningen har tilnærmet like rutiner som meg 😉

Dette bildet har overhodet ingenting med teksten å gjøre, det er bare så sinnsykt kult. Pluss at inlegg uten bilder er jo så fryktelig kjedelig og uleslig

Dette bildet har ingenting med resten av innlegget å gjøre, det er bare så sinnsykt kult! Pluss at innlegg uten bilder er jo så fryktelig kjedlig og uleslige.

7 kommentar to “Rutiner”

  1. Tove Says:

    Haha, ramm måte å stå opp på! Jeg tror jeg er syk eller noe… for jeg har faktisk stått opp med en gang alarmen har ringt siden jeg kom hjem… hehe! Og du har forresten rett…. UK og Nesbyen er identisk… Ah, nei… du mente at Nes var kjipt i forhold til UK. Helt rett! 1 – 0 til deg! ;P

  2. Sabita Says:

    Fin blogg, sjekk min og? 😉

  3. Karoline Says:

    Ikke sove lenger enn tolv nei.. Hmm.. I helgene må det være lov<3

  4. Margrete Says:

    jeg må nok vre en slask 😉

  5. Christine Says:

    Åå, ikke gidd den regelen, Camilla. Jeg lurer på hva jeg skulle vært kategorisert som.. Mæh! Og ikke si jeg skal gå for en meteordød, jeg skal ikke dø I DET HELE TATT! 🙂

  6. Karin Says:

    Ahahahaha, veldig bra rutine. Kjenner meg veldig igjen. Jeg trenger seriøst å slumre i en time før jeg klarer å stå opp. Noe annet er fysisk umulig.

  7. Helene Says:

    Haha, jeg er sikkert veldig slaskete i helgene 🙂

Legg igjen en kommentar

