6 word story

Jeg vet jeg nevnte dette forrige 3-siders lange innlegg, men jeg tenkte det egentlig fortjente sitt eget inlegg. Så da prøver vi på nytt. Ernest Hemingway mente en gang at han kunne skrive en historie på kun seks ord, eller mindre. Historien hans var «For sale: baby shoes, never worn.» Det sies at han mente dette var hans beste prosaverk.

Jeg syns det er ganske utrolig at man faktisk kan få frem et så tydlig budskap på så få or ord, og det syns tydligvis min bestevenn John Mayor også, for på twitter accounten sin har han oppfordret andre til å skrive sine 6 word stories. Her er noen av de han plukket ut som de beste:

«My diary is read by everyone.» – Skrevet av Taylor Swift

«This heart didn’t come with instructions.» – Skrevet av John Mayor

» I loved him from the inside. «

«This time, I won’t look down.»

«All I am isn’t set yet.»

«True love: He’s shorter than me.»

«I love him. He loves xbox.»

«She loved again. I never did.»

«Our love survived time, not cancer.»

Hemingway var ikke fornøyd med å skrive sin egen 6 word story, han utfordret også sine medforfattere til å fullføre samme oppgave. Her er noen utvalgte:

«With bloody hands, I say good-bye.» – Frank Miller

«Wasted day. Wasted life. Dessert, please.» – Steven Meretzky

«We went solar; sun went nova.» – Ken MacLeod

«I saw, darling, but do lie.» – Orson Scott Card

«It can’t be. I’m a virgin» – Kate Atkinson

«Set sail. Great storm. All lost» – John Banville

«Humourous book; critic died laughing. Sued» – Alexander McCall Smith

«Apple? No. Taste! ADAM? Oh god.» – David Lodge

«Thought love must fade. But no.» – George Saunders

«In the end, everything simply began.» – Ali Smith

«Woomb. Bloom. Groom. Gloom. Rheum. Tomb» – Blake Morrison

Jeg sa også at jeg skulle prøve å skrive min egen 6 word story til neste innlegg so here it goes: «You don’t know me. At all.» Jeg oppfordret også alle dere til å skrive deres egen 6 word story men fikk ingen stor respons forrige gang, så jeg sier igjen Hva er din 6 word story? Fortell meg i kommentarfeltet! Det er ingen lett oppgave i det hele tatt, men ganske gøy å prøve!

16 kommentar to “6 word story”

  1. Omana Says:

    syns det er helt utrolig folk klarer å få til det, jeg klarer ikke uansett hvor mye jeg prøver 🙂

  2. SILJE GUSFRE Says:

    Ja, det er kjempe tøfft 😀

  3. Kristina Says:

    Nydelig blogg!

  4. elin Says:

    haha, jeg kommer ikke på noe, vanskelig oppgave du har gitt -_-

  5. Margrete Says:

    stilig, helt utrolig!!

  6. Jeanette Says:

    Mye folk klarer! 🙂

  7. Caroline Says:

    SV: Sånn, jeg la deg til på ros og kritikk 🙂

  8. ingvild Says:

    herregud, at seks ord kan gi frysninger. det er helt herlig!

  9. Karina Says:

    OK, jeg prøver; Notify me when the surface hits.

  10. Helene Says:

    Skjønner ikke at de klarer å lage en så bra historie på seks ord 😛

  11. Jorunn Says:

    Så bra innlegg.. dette likte jeg! 😉

    «I’m confused, you don’t see it» – OK, ikke bra.. men jeg ga det et forsøk!

  12. Iselin Says:

    Fascinerende! Det kan umulig være lett å få så mye mening i så lite!

  13. Reidun Beate Says:

    I live my life with love. Njaaa.. Jeg prøvde i allefall. 😀 Jeg kan bedre hvis jeg tenker meg om. 😛 F

  14. Odd Bjarne Says:

    Ohoh! Nei, trodde jeg hadde en nå. Kommer tilbake. skal..klare..det!

  15. Odd Bjarne Says:

    Eat me. You feel the chunks?

    Kanskje ikke så bra, men er en 6 word story hvertfall.

    SV: Naaasty Ob! men jeg liker’e! 😀 kudos til alle som prøver sier jeg!

  16. Nadda/Marykeds Says:

    Tusen takk:)

Legg igjen en kommentar

