On the road

hyttetur

Nå er jeg hjemme igjen, og for en fantastisk tur jeg har hatt! Har ikke ledd så mye på en evighet! Bare turen opp til hytten var en opplevelse! Før vi i det hele tatt hadde hentet alle som skulle være med hadde vi satt fast bilen to ganger, og nesten kræsjet. Det siste ble vi mobbet av en mann med rosa akebrett for. Spør du meg mister du automatisk all rett til å le av andre når du , en fullvoksen mann går drassende med et rosa akebrett, men det er nå så. Etter å ha hentet Silje i Hønefoss, handlet mat og støtt på litt for mange Hønefolk innså vi at vi overhodet ikke kunne veien. Så etter å ha kjørt feil et par ganger, fått kjeft for å ikke ha kart i bilen (men som Silje sa «det er jo ikke vår feil at vi ikke har med kart»… eh?), og mye tid er vi endelig på rett vei.  Før den siste bakken må vi sette på kjettinger og vi sliter selvfølgelig en hel evighet med det, nærmere bestemt tre kvarter.hyttebil Da begge kjettingene endelig er på begynner vi å kjøre, men det tar ikke lange tiden før vi begynner å høre en dunking på venstre side. Vi kan jo ikke stoppe, for da kommer vi oss aldri opp bakken, og vi kan ikke rygge for vi har ikke ryggelys (og det har rukket å bli rimlig mørkt ute).  Til slutt har vi ikke noe annet valg og stopper midt i bakken, in the middle of nowhere. Så der står vi en halv evighet og prøver å få på kjettingen som hadde vridd seg.  Høydepunktet var da det kom en bil og vi oppdager at det er Falken. «Hurra vi er reddet» tenker vi, helt til han uten så mye som å sette ned farten kjører rett forbi. Det ender til slutt med at den andre bilen (som har ventet en hel evighet på hytta, uten mat) kjører ned og vi bruker lyset fra den andre bilen til å se så vi får rygget ned bilen og parkert den. Åtte timer tok det fra første person dro til vi var oppe på hytta. Det tar egentlig to timer å kjøre.

Men når vi først var kommet frem gikk alt som en drøm etter det 😉 Vi har kost oss med kortspill, Game of Life (<3!), god hyttemat, mimeleker, og sist men absolsutt ikke minst påskekrim! Jeg og Stella tok nemlig på oss oppgaven å arrangere påskekrim ala Murder Mystery.  Det var en bitch å få til å gå opp, men noe av det morsomste jeg noensinne har sett spilt ut. Alle gikk inn i rollene sine 100 % og vi fant mordern til slutt også! Ikke værst altså! Nå skal jeg kose meg meg å redigere filmen fra turen og catch up med skins og gossip girl!

PS. Svaret på «konkurransen» er 8. Åtte jenter i bilen + bagasje 😀

Follow Cam101

11 kommentar to “On the road”

  1. Dreo Says:

    Sv: Hehe, sånn er det 🙂
    Jeg er slik at jeg finner alltid tid til sånt når jeg egentlig skulle gjort noe konstryktvit. Så jeg finner nok tid til de resterende innleggene også. Dreo in a nutshell !

  2. Kristina Says:

    Så bra at det ble en velykket tur søta! 😀

  3. Karoline Says:

    Margot ❤

  4. Jeanita Helen Says:

    Haha, huff for et slit! Men godt at det ente bra da;) Kjenner jeg kunne tenkt meg en slik hyttetur;)

  5. Maria Stenersen Says:

    Jeg hadde tippet på at det var plass til seks jenter i bilen jeg ! :–p

  6. elin Says:

    hahah alt man kan få inn i en bil xD Deilgi tur da, heldig!

  7. Vilde Says:

    Så fin header du har!
    Fikk skikkelig sommerstemning av den:D

  8. S Says:

    Ekke ordentlig tur uten litt biltrøbbel! Sist gang hadde vi ikke bremser, så vi bare sklei ned den siste bakken mens rattet også bestemte seg for å gi seg. Dermed satt Magnus livredd mens vi passasjerene var for fulle til å merke noe x) Om han var sint på oss etterpå, å jadda!

    Lekene deres virker veldig morsomme også. Mine venner, inkludert meg, er alt for late til å sette i stand slikt.

  9. Caroline Says:

    Bra det ble en fin tur til slutt da! 🙂

  10. Jeanette Says:

    Så bra at det ble en fin tur :):)

  11. Sabita Says:

    Bra du koste deg da! 🙂

Legg igjen en kommentar

