Kunsten å overdrive

Har du noengang tenkt over hvor mye vi overdriver i løpet av bare en dag. Det har nemlig jeg! Vi overdriver småting, som at vi er så sultne at vi kunne spist enn hest, eller vi kjeder oss så mye at vi dævver. Men dette er jo bare dagligdagse overdrivelser, de morsomme tilfellene er de vi drar litt lenger. De små hendelsene som blir blåst opp til noe som kun kan beskrives som ugjenkjennelig. Disse situasjonene er muligens ikke så morsomme når de skjer, i hvertfall ikke for de som opplever de. Muligens litt morsommere for uskyldige vitner. Poenget er i hvertfall at når man får hendelsene litt på avstand, da kan man virkelig se humoren i dem. Så hadde det seg slik da, at jeg i dag var å snoket litt i mine egne saker (for hvis ingen andre vil snoke i dem, så må jeg ta saken i egne hender) og kom på en hendelse som skjedde for en god del måneder siden, som kanskje var et offer for denne overdrivingen. Kanskje…

For et par måneder siden ble jeg angrepet. Nei, ikke av en voldtektsmann, raner, vampyr eller twillight-fan. Av en edderkopp. En stor, stygg, grusom edderkopp. Jeg satt fredelig og rolig i min egen sang, mens jeg muntert tastet i vei på min (da levende) Justin Bobby. Jeg ante fred og ingen fare da jeg plutselig oppdagen en skygge ved min høyre skulder. Da jeg snudde meg oppdaget jeg, noe som jeg da beskrev som «verdes STØRSTE edderkopp, minst to meter i både bredde og høyde» kravlende over putene mine! Vel jeg ble jo selvfølgelig ganske skremt og lettere rystet, men at jeg skulle velge å sove her de neste tre dagene, ja det kan vel kanskje klassifiseres som en overdrivelse:

Skal inrømme at jeg må humrer litt over min kraftige reaksjon på en edderkopp som tross alt ble straffet med døden. Men i øyeblikk var det helt klart det rette å gjøre. Stuen ble altså mitt soverom, og en luftmadrass min utvalgte sengeplass. Jeg fikk i det minste en stor tv på rommet!

Hva er den mest overdrevne reaksjonen du noensinne har hatt?

Follow Cam101

10 kommentar to “Kunsten å overdrive”

  1. ingunn Says:

    haha, det tar av hvordan historier vokser..

  2. marnaa Says:

    sv: jeg tror jeg må få lest den jeg også, den virker skikkelig bra 🙂

  3. Caroline Says:

    Wow, du har rett. Jeg overdriver også sikkert litt unødig til tider… *skamme seg*. Flott innlegg!

    SV: Ja, Postsecret på norsk. Det er kjempe stilig!

  4. irene Says:

    hahaha, takk, nå lo jeg! 😀 uff, hater edderkopper selv :´)
    kommer ikke på en overdreven reaksjon jeg hatt. :p

    takk for spørsmål btw 😀

  5. margrete Says:

    jeg er flink til å overdrive når det kommer til gaver. er det en gave jeg ikke liker så kan jeg overdrive med å bli glad 😉

  6. Kristina Says:

    Jeg overdriver alltid hvis noen gjør noe flaut noe, da gjør jeg alt for å drite de ut og overdriver med latteren og mobber livet ut av de ;p hahah..

  7. Odd Bjarne Says:

    Det at du faktisk la deg på en luftmadrass er jo soo funny i seg selv. Får håpe edderkoppen finally tok hintet. Så du slipper å se trynet ved din side i tiden fremover. Snakk om break-up ass.

  8. Cecilie Says:

    Hihi, jeg skjønner deg godt! Jeg kunne nok funnet på noe slikt selv, ja. Hm, jeg må si jeg har hatt veldig mange ekstreme reaksjoner på ting opp gjennom tidene… Selvfølgelig klarer jeg ikke vri en av dem ut av hjernen akkurat nå. Typisk.

    Tusen takk for god-bedring-hilsen! Så snill du er! Stella er en uvurderlig skatt! Perfekt «trøste-meg-når-jeg-er-syk-hund»!

  9. karianne M Says:

    så sant så sant 🙂

  10. Vutarie Says:

    hahahah, genialt! 😀 jeg vet ikke helt hva som er min største overdrivelse, jeg.

Legg igjen en kommentar

