Jentesyndromet og en buttload med gratis hot tip!

Jeg lider av en sykdom, og jeg lider av den bad. Jeg er faktisk en skikkelig værsting på dette syndromet. Det er en uhyre vanlig tilstand som de fleste jenter lider av, men noen er verre enn andre. Jeg er som sagt en skikkelig værsting. Jeg snakker om jeg-vil-ha-det-helt-til-jeg-får-det-syndromet. Som desverre ikke har noe kortere navn. Kjent som JVHDHTJFD-syndromet i visse lærde kretser. Det er et syndrom som kan treffe mange bruksområder, mest er den vel kjent for å treffe jenter når det er snakk om kapring av det motsatte kjønn. Det er et videns kjent fakta at jenter kun vil ha det de ikke kan få. Når bytte er i siktet, ja da er det plutselig ikke så spennende lenger. Vel, det gjelder som sagt ikke kun mindless jakting på en make, og jeg har nå blitt infisert igjen. Hvorfor er det slik? Hvorfor er jeg så skråsikker på at jeg har valgt riktig utdannelse helt til jeg får en bekreftelse på at jeg har kommet inn på skolen jeg søkte. Da kommer plutselig tvilen. Jammen, er det virkelig det jeg vil? Jeg liker jo ikke å tegne? Jeg har ikke pågangsmot nok, det er for dyrt osv. Og nå må jeg liksom bestemme meg innen april er over. Jeg trenger mer tid! Jeg kalles da ikke vinglepetter for ingenting (er forsåvidt bare jeg som kaller meg vinglepetter, men jeg kjenner til gjengjeld meg selv rimlig godt). Det skal jommen meg ikke være lett. Jeg kan kun konkludere med at jeg er en idiot.

Som dere kanskje skjønte har jeg kommet inn på NKF i Trondheim, og nå må jeg bare bestemme meg for om det er det jeg vil eller ikke. Så nå er det thinking cap on, og inn i tenkeboksen det går for her tar jeg ingen sjanser. Nå tror jeg heller ikke det hjelper spesielt på tankeprosessen at jeg faktisk er fullstendig utslitt i dag. Jeg har forresten et genialt hot tip til når man skal være edru på fest. Drikk kaffe. Loads av kaffe. Jeg drakk så mye kaffe i går at jeg må ha vært en halv kopp unna koffeinsjokk. Jeg kom hjem ikke så alt for sent, men jeg var jo så gira at jeg fikk ikke sove før nærmere fem. Gjett når jeg ble vekket. Her er et hint; det rimer på potte. Enda et hot tip til eventuelle lillebrødre der ute. Dersom du i mot alle odds skulle bestemme deg for å stå opp UMENNSKELIG tidlig på en lørdag, så vennligst ikke la mobiltelefonen din ligge i nederetasjen der din søster ligger å sover så søtt, mens du opptar andre etasjen med hva enn folk gjør så tidlig på en lørdag. Spesielt dersom du i tillegg skulle ha en UMENNSKELIG kjæreste som liker å ringe deg klokken alt-for-tidlig på lørdagsmorgener, og ikke gi seg om hun ikke får svar. Da vil i så fall resultatet være en ildsint søster og et stk flyvende mobil. Du kan ha flaks og rekke å fange mobilen før den treffer bakken, men du kan ikke alltid regne med å være så heldig. That’s all.

Etter denne brutale morgenen tilbragte jeg resten av dagen min i Oslo på liksom-shopping. Ved å dra til bydeler man skjelden er i kan man late som man var i utlandet. Vi spiste på italiensk lunsjrestraurant også, så da fikk vi hvertfall latet som om vi var i utlandet. Enda et hot tip det der, dersom man ikke har råd til å dra til ferie. Ellers har jeg stukket knærne inn i ryggen på personen som satt foran meg på bussen (jeg er kanskje ikke verdens mest sympatiske person når jeg lider av søvnmangel), stalket en random person fordi jeg hadde ikke noe bedre å gjøre (fordi visse venner viser seg å bli en TIME forsinket. Hot tip nr 13320, skaff dere presise venner. Kunsten av å være presis er sterkt undervurdert), og å stresse med dette skolegreiene da. Er det lørdag i dag? Føles ut som søndag. Oh well nå skal jeg snart legge meg, før tolv på en lørdagskveld. Snakk om å nyte ungdomstiden.

Har dere noen hot tip til meg? Generelle eller spesifikke, jeg er da ikke kresen.

Follow Cam101

16 kommentar to “Jentesyndromet og en buttload med gratis hot tip!”

  1. Ida Says:

    Nkf høres gøy ut! Vurderer det jeg og 🙂
    Sv: det er faaarlig godt!!Legger deg til på bloglovin jeg 😀

  2. Vutarie Says:

    hot tip; drikk alkohol og ikke kaffe på fest? 😛

    anywayy, jeg hater når stikker knærne inn i setene på bussen. askjlsdk. og haha, lillebroren din og kjæresten hans er indeeed umenneskelige.

    congrætz med å ha kommet inn btw. visste ikke at man fikk svar så fort engang jeg, hoi. var ikke søknadsfristen for sånn.. tre dager siden?

  3. Hanne Says:

    Mye bra tips altså, haha;) Jeg har også spist på italiensk restaurant i dag, følte meg ikke helt som jeg var i Italia, men litt nærmere kanskje;)

  4. Hanne Says:

    WORD til JVHDHTJFD-syndromet (tell you later) og HEIA Trondheim! ❤

  5. Christina Says:

    Sv: Godt å høre du likte anbefalingen. Da burde du virkelig undersøke om du kan få tak i Ga.Ma sin et sted i nærområdet ditt!:)

  6. Birgitte Says:

    Tusen takk, jeg skal absolutt forsøke å skrive litt bedre på bloggen, så jeg kan utvikle meg litt innenfor skriftspråket=)

  7. Jeanette Says:

    Å, jeg kunne ønske jeg tok buss i går så jeg kunne fått bruk for tipset ditt, men den gang ei. Jeg skal gjemme det til en annen gang!

  8. Sandra Says:

    Hehe, du må vell bare bli vant til å ikke få viljen bestandig -hardt 😀

  9. Kristina Says:

    haha godt tips! 😀
    Du er rå!

  10. Lise Says:

    tror de fleste har det syndromet 🙂
    Og brae tips 😉
    Jeg drikker ikke kaffe, men hvis jeg er på fest og ikke skal drikke, men feks være sjåfør, så drikker jeg heller energidrikker 😉 For et fint koffeinsjokk da også 🙂

  11. Ida Sanden Says:

    SV: ja, det er ganske spesielt at det er en fest for en såkalt «egen folkegruppe», bloggere. Men for all del, de hadde det sikkert artig de som var der 🙂

  12. Jorunn Says:

    Haha…. Døds morsomt…

    Uansett, jeg skjønner hva du mener, MEN det er aldri dumt å ta en utdannelse da, og hvis du ikke trives så er du enda ung og kan gjøre noe med det!!! Men det er hva jeg tenker om det! 😉

  13. Vilde Says:

    Haha, kjenner meg igjen i det «jeg-vil-ha-det-helt-til-jeg-får-det»-syndromet når det gjelder gutter!

  14. marnaa Says:

    sv: hahaha, I know 😀

  15. Hilde J Says:

    Haha, mange hot tips der! *ler* Det lønner seg å være helt sikker på hva man vil ja. Selv sliter jeg sikkelig med hva jeg vil gå videre og bli «når jeg blir stor». Fader altså.

  16. Odd Bjarne Says:

    Hvis jenter vet at de ikke kan få det de vil ha, hvorfor dropper man det ikke da? Er nok av fisk i havet 😉 Men best for deg at du havner i trondheim..du vet det? Ikke kom med en teit unnskyldning om at du ikke kan. For du vet du vil. Innerst inne 😉

Legg igjen en kommentar

