Bloggtom, men det lar vi ikke stoppe oss.

Ah i dag er jeg i skikkelig dårlig blogghumør. Hvis det fins. Jeg har prøvd å dele mine dating-observasjoner med dere, men ga opp midt i grunnet at det ble fullstendig meningsløst. Jeg har prøvd å tenke over om jeg har noe som helst på hjertet, men nope helt tomt. Tror det er fordi jeg har et hjerte av stein. 😎 Se nå har det gått så langt at jeg tyr til cheesy dårlig humor fordi jeg ikke har noenting å skrive what-so-ever. Av og til er man vel bare ikke i skrivehumør, men jeg har jo som så mange ganger nevt før forpliktet meg til BEDA, og nå er det faktisk bare litt over en uke igjen. Men hva gjør man når man ligger i sengen, stuptrøtt, og vrenger hjernen for å finne litt inspirasjon? Tydligvis tilståer man alt, hvordan det ligger ann og hvorfor underholdningverdien synker maks. Ærlighet varer lengst vetu, det sa min mor. Men vet dere hva jeg gjør, jeg tar faktisk bare å skriver den meningsløse datingobservasjonen likevel jeg, med en advarsel selvfølgelig (løsningen på ALLE problemer), for vi har da ikke vondt av litt meningsløshet i hverdagen!? Har vi?

Advarsel: følgende tekst har en underholdningsverdi på maks 2 på en skala fra en til femti. Fortsett på eget ansvar.

Dette er kanskje tidenes mest irelevante blogginnlegg men jeg må bare dele mine observasjoner med noen, så da tenker jeg hvorfor ikke go big og del observasjonene dine med hele verden. Subtilt er liksom ikke helt min stil. Så, du vet følelsen av å se på andre mennesker gjøre noe feil, og alt du vil i hele verden er å bryte inn, bitchslappe personen og gi et strengt og fast: NEI!? Vel denne følelsen fikk jeg her om dagen, da jeg og et par venninner var på lunsj i Oslo. Vi var nemlig øyevitne til en katastrofal første date. I hvertfall så regnet vi med at det var en første date, og siden bordene våre var plassert så nærme hverandre at jeg så vidt kunne få håndleddet i mellom, var det rett og slett umulig å ikke følge med på samtalen, eller rettere sagt monologen. For det første brukte duden (la oss kalle han «Morten») de første 10 minuttene av d aten på å gjennopta gamle business-kontakter med en eks-kollega, mens daten ventet litt utålmodig (og mest sansynlig sulten!) ved siden av. Da de endelig fikk satt seg og skulle til å bestille skøyt «Morten» inn at, ja de var vel ikke så sultne, så de trengte vel ikke mer enn en porsjon. De skulle altså dele en pizza. Han spurte ikke om de skulle dele en, han tok det for gitt. Stakars daten så med sultne øyne bort på kelneren mens hun nikket stille og smilte litt forsiktig. Så begynte monologen. Hvis noen er interessert, kan jeg fortelle dere hva denne «Morten» har jobbet med, hvor han har bodd, tidligere forholderfaringer (på godt og vondt) og hva enn annet det måtte være. Det jeg kan fortelle om daten er at hun er svensk. Mer enn det rakk hun egentlig ikke å meddele. Alt dette er jo fascinerende nok i seg selv, men det som virkelig toppet kransekaken var at siden hun var svensk så var han snill nok til å ta hele samtalen på Svorsk. Ah Svorsk, språket over alle språk. Kombinerer det norske språk og uttale med en herlig coctail av svenske ord. «Nei altså, jeg hadde en tjeivenn da jeg bodde i kristiansand, men etterhvert ble hun kjær i meg og blablabla».

Hva var poenget mitt? Jeg kastet i hvertfall bort et kvarter av mitt liv på å høre på den samtalen, og nå enda et kvarter på å skrive om det. 30 minutters dårlig date som ikke var min date en gang. Hadde ikke historien vært mye bedre hvis det hadde vært jeg som var daten? Jeg burde skrive den om, late som det var meg. Næh who am I kidding, ingen hadde gått på den!

Follow Cam101

15 kommentar to “Bloggtom, men det lar vi ikke stoppe oss.”

  1. Odd Bjarne Says:

    Du har herved gjort det fortjent til 2 hele kudospoeng. Hvorfor? Det er såre enkelt å gjette, men det er vel strengt så lett å gjette som å finne ut hvorfor en ku ikke har ett ben. uff, inspirert av deg tror angående meningsløshetseses.. Jo, 2 kudos til deg fordi du faktisk klarer å skrive side opp og side ned om ingenting og den kjente meningsløsheten (er det et ord?)

    whatsoever. fest.

  2. Vutarie Says:

    jeg hadde gått på den 8) haha, men det hørtes ut som en flotters date. og svorsk er jo dritkewlt

  3. irene Says:

    hahaha, jeg synes dette innlegget var underholdende 😀 for en idiot han «morten» er :´D svorsk er ikke fint nei.

  4. Hanne Says:

    Det er noe av det dummeste jeg hører, når nordmenn driver og blander inns venske ord når de snakker;) Da er det bedre om svenskene sier i fra om det de ikke forstår, så kan man forklare:)

  5. Caroline Says:

    SV: Nå skal det nevnes at jeg var et utskudd når jeg var 14-15 år i forhold til mange andre på min alder, ha ha.

  6. utrolia Says:

    alle får sånne «bloggesperrer» iblant 😉
    årner sæ

  7. Sandra Says:

    Du er ikke den eneste som sliter litt med bloggingen. Jeg har det for travelt jeg :b

  8. marnaa Says:

    sv: yees :)))

  9. Vutarie Says:

    man får kjøpt den på ARK. og næh, jeg er nadderudbarn! haha

  10. Kristina Andersen Says:

    Nordmenn som mixer svensk is so noot bra liksom :p haha..
    Du er morsom, ler og smiler vær gang jeg er innen på bloggen din! 😀

  11. Marlene Says:

    Hihih, muffins er godt 😀

  12. Birgitte Says:

    Å angre på noe er den mest bortkastede energien i verden. Ingen poeng i å angre på noe

  13. Hanne Sofie Says:

    hahaha 🙂

  14. Cecilie Says:

    Ånei, stakkars jente!! Jeg hadde blitt pinlig berørt bare av å sitte ved nabobordet 😛

    Og dager uten så mye inspirasjon har vi alle, så det er helt greit 😉

    Tusen takk for fine-fine ord på bloggen min- Du er snill!

  15. Christina Says:

    Sv: Så heldig du er! Skjønner du gleder deg 🙂 Vil gjerne studere der selv jeg, vakker by.

Legg igjen en kommentar

