Utblogget?

Advarsel (for dere vet jeg er så glad i dem): følgende tekst har ingen mening. Er du ute etter mening, har du kommet til feil blogg.

blåst

Et Tankeeksperiment.

Så, jeg har tenkt litt. Jeg gjør det av og til, ikke for ofte selvsagt (for mannfolk liker kvinnfolk uten hverken tanker eller meninger har jeg hørt) men av og til slår jeg til. Noenganger er det vanskelig å skrive. Ikke fordi man nødvendigvis mangler inspirasjon til å skrive, men fordi man ikke finner ordene man leter etter, eller så blir alt man skriver ned feil, eller går i en annen retning enn det du mente. Sånn som i dag har jeg prøvd på flere måter å få frem at jeg er helt tom i hodet, samtidig som det er helt fullt. Det er så fullt, at det er vanskelig å trekke ut en tankerekke og samtidig få noe fornuftig ut av meg. (som du kanskje merker) Derfor ender det opp med at jeg nå skriver nøyaktig det som detter ned i hodet på meg. Det er vel faktisk en skriveøvelse om jeg ikke tar feil. En ganske så fin en faktisk, når man sitter fast, har skrivesperre eller rett og slett ikke finner den perfekte setningen som er nødvendig for at historien skal gå videre. Da kan det lønne seg å la tankene løpe løpsk. Skrive om lilla elefanter som danser i tylleskjørt, eller gamle episoder av huset med det rare i. Dersom det er det man tenker på for tiden. For tiden tenker jeg som sagt på alt og ingenting. Når folk sier alt og ingenting, mener de som oftest ikke alt og ingenting. De mener alt. Men jeg har tanker om ingenting også. Plutselig blir det bare helt tomt å jeg kan sitte i lengre tid å ikke tenke noe som helst. Ekko. Da er det ikke så greit å blogge da, da må man ty til tanke-eksperimenter og skriveøvelser.

PS(for dere vet jeg er så glad i dem): Forrige innlegg skrev jeg at jeg ville skrive om Paradise hotel, fordi jeg er så damn opptatt av det. Da fikk jeg beskjed om at, nei det trengte jeg ikke. Så nå kommer jeg selvfølgelig til å gjøre det. Jeg er tross alt i trassalderen. Litt sånn som NANNA! (See what I did there? Den var fin hva!?)

Hender det du er tom for tanker? Hva gjør du da?

15 kommentar to “Utblogget?”

  1. Caroline Says:

    SV: Den er skikkelig sær, men utrolig bra!

  2. Marlene Says:

    Ja, det er kjempegøy! 😀

  3. Sunniva Says:

    Haha, du er så sinnsykt søt!
    Elsker måten du skriver på, å de små søte kommentarene du slenger med, ler vær gang.

    Jeg har aldri ingen tanker oppi hodet, jeg har alltid tanker og alt.
    Hadde det vært mulig at hjernen kunne eksplodere av å tenke for mye hadde jeg strøke med for lenge siden, dead and gone.

  4. Cecilie Says:

    JA! Jeg blir tom for tanker, og jeg elsker det! Så jeg gjør ingenting for så stoppe det 😉

    Å, huset med det rare i, ja. Det var tider det! Hihi.

    SVAR: Uff, nei, jeg vet – det er ikke så greit med symaskinen alltid! Avogtil er det ingenting som går bra… Jeg er ikke kjempeflink å sy, altså, men jeg lærer litt etter litt! 🙂 Kjekt å kunne tilpasse plagg litt 🙂

  5. Karoline Says:

    Du må slutte å tenke så mye Camilla, det er ikke sunt! Bare se på Lene…

  6. Vilde Says:

    Ekko ja!
    Det eer så irriterende, når man ikke tenker på noe spesielt, ting bare går opp igjen og opp igjen inne i hodet:P

  7. Odd Bjarne Says:

    Hæ? Skjønte lite av denne teksten, men det var kanskje meningen fordi den handlet om ingenting.

    Men JA 🙂 Om du kan prøve, så ville det vært übersnillt 🙂 Sender deg en mail med info og passord og brukernavn til forskjellige stuff. Skal på jobb halv 5, så skal få sendt det før da 🙂

  8. Linn Marie Says:

    Veldig fint skrevet synes jeg selv om den som du sa ikke hadde masse mening. Jeg går ofte tom for tanker, brått en dag så aner jeg ikke hva jeg skal skrive om på bloggen. Da venter jeg som regel med å blogge til jeg kommer på noe. Jeg er jo av natur en person som tenker utrolig mye så veldig vanskelig burde det jo egentlig ikke være hehe 😛

  9. kugjenferd Says:

    jeg er bare tom i hodet når jeg ikke har spist og/eller er sliten.. sånn som nå.. :p

  10. Hanne Says:

    Morsomt skrevet:) Når jeg er helt tom i hodet, eller har alt for mye å tenke på, så pleier jeg å lese litt! Da får man hodet over på andre tanker:)

  11. Karianne M Says:

    er jeg tom venter jeg på at de kommer til meg 😛 hva annet kan man gjøre?!

  12. Vutarie Says:

    hvis du skriver om paradise skal jeg skrive om paradise og ph-verdier! lolzof. men uansett, når jeg er helt tom for ord og ingenting funker, eller jeg eventuelt har pollenallergi som har slått inn med ti tusen krefter sånn som i dag, da poster jeg bilder av filmer teee heeee. eventuelt skriver jeg ingenting. går en tur kanskje. ser en film. hører litt på musikk.

  13. Hanne Sofie Says:

    Hvis jeg er tom for tanker og inspirasjon synes jeg det er vanskelig å blogge og sette ord på ting. Men der klarte du deg imponerende bra må jeg si 🙂

  14. Sandra Says:

    Hehe, er ikke alltid lett å komme på noe å skrive om. Men prøvå bli inspirert av andre bloggere 🙂

  15. utrolia Says:

    fint bilde

Legg igjen en kommentar

