PH-skalaen.

Vi visste alle det kom. Det kunne rett og slett ikke unngåes. Altså jeg vet det finnes bloggere som skjermer privatlivet helt på bloggen sin. Kjærester nevnes ikke, familien eksisterer ikke og venner har de ikke. Noe som forsåvidt får livet deres til å virke små-trist men det er en helt annet sak. Jeg derimot har ikke selvbeherskelsen til å skjule noe som er en så stor del av livet mitt. Så her kommer innlegget vi alle har ventet på. Paradiseinnlegget.

Men så sitter jeg her da, og innser at det meste som kan skrives om anngående dette temaet er jo allerede skrevet. Kebab-Lene er en mobber, stakars Margrethe, Nanna syter som en fire-åring, Kevin er the puppetmaster, Petter er fet osv. Så hva er det igjen. Jo her for en god stund siden twittret Vutarie at hun hadde store planer om å skrive et blogginnlegg om ph-drama men fant ut at måleenheten for surhetsgrad ikke var så spennende likevel. Det er jeg meget skuffet over, så jeg tar saken i egne hender. Dette innlegget dedikeres altså til PH-skalaen. Her er PH-skalaen slik jeg ser den:

ph-skalaen
Nanna fortjener å være med på skalaen selv om hun har gått ut.

For de som ikke er inneforstått med PH-skalaen. Er 7. Nøytralt, alt under 7 er surt og alt over 7 er basisk. Lene er veldig sur. Helt siden mats ble sendt ut og hennes seksuelle frustrasjon tok helt over har hun systematisk klikket på en og en inne på hotellet. Det begynte med Iris, tok en svipptur innom Nanna før det eksploderte på Margrethe, og nå til og med på Mats.. Lene er rett og slett en veldig sur dame, og en klar 1’er på PH-skalaen. Nanna er også ganske så sur. Å antyde at noen bør bli rævpulte av en elefant og dø av indre blødninger kan tyde på at du har litt aggresjonsproblemer. Hun er en stødig 2’er på skalaen. Karita har også litt av et temperament og selvom margrethe har vært rimelig passiv i huset er det klart hun er litt sur hun å. Naturlig nok.

André og William er nøytrale. De bare er der og blander seg så og si ikke inn i noenting. André er liksom… Hvem er André? Noor og Therese svinger begge veier (if you catch my drift) så de ligger på 7. Petter later som han ikke blander seg inn i noenting, men han gjør det. Derfor blir han en 8. Samme med mats, som egentlig kun blir innblandet grunnet sin sure Ph-make Lene. Kevin er den mest basiske på Ph-skalaen. Ikke vet jeg hva basisk egentlig betyr, men i denne sammenhengen velger jeg å tro at basisk er det motsatte av surt, som er blid. Kevin ville smilt og ledd i sin egen mors begravelse. Good for him.

Der har dere det folkens. PH-skalaen! Ettersom dramaet utvikler seg, vil jeg selvfølgelig oppdatere denne PH-skalen, selv om jeg har liten tro på at noen kan slå Lene i surhetsgrad. Only time will tell. Det var vel ikke så ille til et paradise innlegg å være vel?

PS. Kan jeg bare NEVNE hvor bra dagens episode var? Lesbedrama, kjærestedrama, sjalusidrama og ellers god stemning?! G E N I A L T.

Follow Cam101

16 kommentar to “PH-skalaen.”

  1. Vutarie Says:

    haha, tror du greide å skrive det mye bedre enn jeg hadde greid 😀 og lene er helt klart 1. makan altså
    (og i morgen blir det lesbesex, omggg lzm, men de har bare vist alt det morsomme på forhånd, tjohei)

  2. Sofie Says:

    jeg likte bloggen din skikkelig godt! Så mye at jeg la deg til på bloglovin 🙂

  3. Karianne M Says:

    jeg likte den episoden! haha 😀 gøy.

  4. Hanne Says:

    Haha, så gøy! Jeg elsker å diskutere PH, heldigvis er de på jobben like ivrige som meg, så vi sitter og diskuterer i lunsjen hver eneste dag;)

  5. Karoline Says:

    Braa innlegg Camilla! Dette har jeg ventet på 😀 Perfekt skala også! Lene har gått bananas.. Hun må ha fått et sammenbrudd der inne! Håper hun føler seg dum i dag når hun får vite greia bak båndene og at mats egentlig bare vill ha henne der! Haha duste lene, tragiske lene, patetiske lene osv. 🙂
    Paradise for life ❤ Hehe

  6. Maria Isabell Says:

    Det der må være det mest geniale Paradise innlegget jeg har lest noen gang! 🙂 Genialt 😀

  7. Siri Says:

    I r impressed.

    Liker at du konsekvent omtaler Mats med liten m, mens alle de andre deltakerne er korrekt skrevet. Hva slags lumske tanker har du om mmmats mon tro?

  8. Siri Says:

    Nei, nå ser jeg du bommet på Margrethe én gang, og Mats riktig en annen gang. Damnit, teorien min faller fra hverandre.
    Men kanskje det er noe med m-ene? Fordommer? Forkjærlighet for de små? Hvem vet!

    OH THE SUSPENSE!

  9. Camilla Says:

    jeg lurer på om jeg er den eneste personen i hele verden som ikke følger med på det der:P

  10. Kari Says:

    SV: Takk for medfølelsen! Og ja, det er forferdelig. Jeg kan jo beskrive det slik; noen river hjerterota ut av deg, drefser den i tryne på deg og ler. HØYT.

  11. Linn Marie Says:

    sv. Ja det er jo faktisk sant som du sier, er jo ikke som at man får pratet så veldig mye på en konsert uansett. Jeg fikk heldigvis med meg ei vennine så nå kan det jo bare bli bra 😀

    haha jeg følger ikke så mye med på PH men jeg har fått med meg litt av dramaet, veldig bra skala haha.

  12. Nadia Says:

    haha så kult ;D

  13. Jorunn Says:

    Haha.. Jeg dør av latter.. Så bra!

  14. Therese Says:

    Dette var dritbra skrevet, tiltross for min ikke eksisterende interesse for Paradise Hotel, leste jeg hele innlegget og fikk nesten, (merk: nesten) lyst til å følge med på det:)

  15. Jeanette Says:

    Å, som jeg lo av gårsdagens episode! Veldig bra PH skala, jeg er ganske enig. Svinger begge veier, ho-ho!

  16. Charlotte :) Says:

    HAHAHAHAH, så GENIALT 😀

Legg igjen en kommentar

