Historien om orienteringsmannen

Her om dagen var jeg, og min relativt mye omtalte mor på orientering. Jeg må inrømme at mine kartlesingskilz er intet mindre enn enestående! Ikke bare fant jeg frem i skog og mark (i duskregn i might add!) men vi kicket også bakdelen til en litt mindre talentfull orienteringsmann. Jeg har nemlig bare en regel når det kommer til orientering, og det er ingen jogging. Jeg blir rett og slett ganske sint når jeg ser folk løpe orientering. Postene blir ikke borte liksom, ingen hastverk! Så du kan tro jeg ble glad da vi denne vakre søndags-ettermiddagen fikk en joggemann i helene. Denne fantastiske mannen hjalp meg nemlig å bevise et poeng. Første gang mannen løp forbi oss hadde vi nettopp kommet fra en post. Det første han gjorde når han så oss var å gjemme kartet sitt, så han får kudos for å i det minste være flau over å løpe orientering. Vi mente at han helt sikkert var på vei til den posten vi kom fra, men tenkte ikke noe særlig over det. Vi gikk langt om lenge og lengre enn langt før vi endelig kom fram til post nr 2. Rundt hjørne kunne vi skimte et flagg i rødt og hvitt, da herr Jogger kommer pustende og pesende bak oss. Ok, det tok da svært så lang tid men, men jeg skal da ikke dømme tenker jeg. Så han peser seg forbi oss igjen mens vi tusler glade og fornøyd videre mot neste post. Etter langt om lenge og lengre enn langt finner vi fram til post nr 3. Vi klipper og slikt som oss drevne orienterere gjør og skal akkurat til å snu da vi hører kvister som brekker et lite stykke unna. Hvem andre kan det være enn herr Jogger!? Så han gjør som joggere gjør best og løper forbi oss mens vi lurer litt på om vi skal kalle en stalker alert. Vi ender nå i allefall opp med å gå til bilen å sette oss inn, og akkurat da vi svinger ut så kommer fanden meg herr Jogger bak oss IGJEN! Må være tidenes mest talentløse orienteringsmann, dog min teori er at dersom du løper orientering så rekker du ikke å følge med på kartet. Det går rett og slett for fort og du løper forbi alle stier og kjennemerker. Så alle dere joggende orienteringsmennesker der ute; slutt. Dere driter dere ut.

joggemannen

7 kommentar to “Historien om orienteringsmannen”

  1. Sofie Says:

    sikker på han ikke stalker dere? Se ut av vinduet…

  2. Cecilie Says:

    Hahaha, herlig historie! Du er så flink å skrive. Jeg sukker alltid littegrann om jeg ser et langt tekstfullt blogginnlegg, men hos deg går det nesten alltid lekende lett å lese gjennom. Og så sitter jeg med et smil på slutten. 🙂

    Jeg tror forresten det er minst 14 år siden jeg har GÅTT orientering. 😉 Selvom det er poster i skogen som ligger ca 3 minutter unna. Hm. Kanskje jeg burde kjøpe et kart og ta meg en runde 😛

  3. A n n e t t Says:

    Haha – ingen dum idé 😛

  4. Cecilie Says:

    Du er blitt anbefalt på bloggen min, søta! 😀

  5. Hanne Says:

    Haha, jeg støtter ideen om å gå orientering! Da er det større sjanse for at man finner postene, og man kan nyte naturen, hvis man ønsker det. Lenge siden jeg har vært på orientering nå, kanskje jeg må få med kjæresten ut i skogen og opp i trærne:)

  6. Karoline Says:

    Vet du hva jeg kunne ikke vært mer enig!! De er så dumme disse joggerne.. Det første jeg tenkte når jeg begynte å lese dette er at de løper seg bare bort fordi de ikke har tid til å se på kartet og neimen nevnte ikke du dette også! Smart du Camilla 🙂

  7. Joakim Radiomann Says:

    Hahaha! Artig skrevet. Må innrømme at jeg alltid har løpt når jeg har hatt orientering på skolen, og jeg vant jo alltid da, men kanskje fordi jeg er best, jeg vet ikke?!

    Jeg vil ha din jobb! Eller så kan du få jobbe i mine tanker… Du er faktisk såpass kvalifisert at jeg dropper intervjurunde og ansetter deg med en gang!

Legg igjen en kommentar

