Revansjen 09

Noe dere, kjære lesere, kanskje ikke vet (håper jeg, noe annet ville vært smålig stalker-ish) er at hvert år, rundt mai måned er det klart for en once-a-year happening. En showdown så dødelig, og alvorlig at man nesten kan si det baller på seg. En setninganalytiker vil kanskje allerede ha kommet til fram til svaret, men for dere vanlig dødelige, 14 juni var det klart for årets dødballkamp.

deadcamila

Viktig å holde tunga rett i munn når du bommer på ballen.

Og som nevnt er dette ingen affære du kan ta lett på. Deltakerne spiller med blod på tann, og med livet til innsats. Noe som desverre også merkes på kroppen og jeg kan med hånden på hjertet si at det forsatte å merkes ca fem dager etter kampen. Men nok om stølhet og skader som får oss til å føle oss gamle (som jeg btw er, om to timer, see what i did there? tenkte jeg skulle snike det inn litt sånn diskre). Poenget er jo ikke hvordan utfallet av kampen merkes på våre skjøre gikt-infiserte kropper, men heller stillingen. Det har seg nemlig slik at vi har faste lag når det kommer til denne tradisjonen. Tanum Team vs Team Rævva. Team Rævva var navnet utdelt fra lagkapteinen på Tanum Team, og ment som spott og spe. Vi på Rævva Team derimot valgte å omfavne vårt gitte navn, og holde på tradisjonene. Hvor skam ville det ikke være å tape ovenfor et lag kalt Rævva? Rimlig flaut vil jeg påstå.

ureglementert bekledning

Ureglementert bekledning.

Første året denne kampen tok sted, var vi russ. Det var altså i fjor, og vi løp rundt på banen med røde bukser og promille. Rævva Team knuste Tanum Team. Derfor, mente Tanum Team i år som de feige jævlene de er at det var duket for omkamp. Hvorfor? Grunnet ureglementert bekledning. Dummeste du noensinne har hørt sier du? Agreed, men mine lagkamerater er som meg og sier ikke nei til en utfordring, og møtte opp på Tanum skole med reglementert bekledning, og nytt mot. For å være litt ydmyk, eller i det minste ikke ydmyke taperene som er og vil alltid være Tanum Team så la meg gjøre det kort. Vi vant. Nei vi knuste dem. Twice. Føltes det godt? Sånn passe.
Så du skal ikke se bort i fra at om et års tid fra nå (eller kanskje bare senere i sommer, dødball er ufattelig gøy faktisk), dersom denne bloggen fremdeles lever, vil jeg skrive om Re-Revansjen 2010. Noe jeg vil påstå er rimlig unødvendig med tanke på at vi alle vet hvordan utkommet vil være. Men hva kan jeg si, vi må ikke ta fra dem den barnslige naive tankegangen, der de fremdeles tror de har en sjanse. Det har jeg ikke hjerte til. Derfor velger vi å ydmyke dem gang på gang på gang igjen. Fordi handlinger taler høyere enn ord. 🙂

Run

Sjekk konsentrasjonen! Vi leker ikke altså.

19 kommentar to “Revansjen 09”

  1. Marlene Says:

    Tusen takk! 😀

  2. silje Says:

    Så utrolig gøy ut! 😀

    fiskeleken er gøygøygøy, hehe, =)

  3. Ann Kristin Says:

    Åh! Jeg elsker dødball, eller slåball da ! Spilte det alltid da jeg var liten. Hele nabolaget hehe.. 🙂

  4. murus Says:

    digger bildet ass =P (nederste selvfølgelig) =P

  5. Ida Says:

    GRATULERER MED DAGEN, CAMILLA =D!!

  6. Siri Says:

    Go Team Rævva! Til neste år stiller jeg som cheerleader. Hvis jeg begynner klippe plastposer i strimler til duskene nå tror du de blir store nok i tide?

    Og ammagad, gratulerer med dagen! 😀

  7. kari Says:

    SV: Tusen takk:) Hatt en fin helg da?

  8. Hanne Says:

    Så gøy, det er det lenge siden jeg har spilt!

  9. Sandra Says:

    Haha! Så utrolig morsomt at dere finner på slikt 🙂

    SANDRAH

  10. Jorunn Says:

    Haha….

  11. Linn Marie Says:

    sv. hørtes jo litt artit ut å male parkeringshus da. Det er faktisk helt greit å male ja, synes egentlig det er bedre enn å skulle sitte mange timer i kassa på en butikk. Malinga får hvertfall tiden til å gå fort.

    haha jeg la ikke merke til at det var russebukser på bildet over her før nå, så bra xD

  12. Jeanette Says:

    Moro 🙂

  13. margrete Says:

    slåball er rååågøy 😀

  14. Cecilie Says:

    Grattis med oversått, søte du! Hipp hipp hurra for å bli eldre (neeei! Jeg vil være liten! Buhuu!).

    Off, jeg er ganske så ballredd, så er glad jeg ikke var med i deres sportslige aktiviteter… *ler*

    Ha en fin dag søta!

  15. irene Says:

    hahaa, jeg elsker sånne dønn alvorlige kamper! :`D bra at dere knuste dem, og dere klarer det nok 3 år på rad! 😀

  16. Karoline Says:

    HAHA! morsomste!

  17. Vutarie Says:

    yay, flink! og gratulerer med dagen som var 8)

  18. Cathrine Says:

    Egentlig så vant jeg!(:::

  19. Hanne Says:

    Du tar feil. Jeg starter herved opp med obligatoriske treninger for Tanum Team og vi skal KICKE ASS neste år. Bare å vente i spenning, og ikke minst frykt.

Legg igjen en kommentar

